• Όραμα και αξίες του σχολείου, ως παράγοντες διαμόρφωσης σχολικού κλίματος.
  • Η συμβολή του θεσμικού και διοικητικού πλαισίου οργάνωσης του σχολείου και η συμβολή του στην ανάπτυξη του σχολικού κλίματος
  • Ο ρόλος της ηγεσίας του σχολείου και των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη αποτελεσματικού σχολικού κλίματος.
  • Οι διαπροσωπικές σχέσεις των μελών της σχολικής κοινότητας, ως παράγοντας βελτίωσης του σχολικού κλίματος.
  • Η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας και η συμβολή τους στη βελτίωση του σχολικού κλίματος.
  • Ο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου», το «Συμβόλαιο Τάξης» και άλλα συναφή κείμενα, ως μέσα οργάνωσης του σχολικού κλίματος: διαδικασίες, λειτουργίες, αποτελέσματα.

  • Βασικές έννοιες και αρχές διαχείρισης κρίσεων στο σχολείο: πρόληψη, αντιμετώπιση και αποκατάσταση.
  • Αναγνωρίζοντας την κρίση, εκπαιδεύοντας στην ορθή διαχείριση.
  • Συναισθηματική νοημοσύνη και διαχείριση κρίσεων στο σχολείο.
  • Εκπαίδευση των μαθητών για τη διαχείριση κρίσεων.
  • Ο θεσμός της «διαμεσολάβησης» για τη διαχείριση κρίσεων.
  • Διεθνείς πρακτικές στη διαχείριση κρίσεων.
  • Διαχείριση κρίσεων και νέες τεχνολογίες.
  • Η σημασία της ψυχολογικής υποστήριξης μετά από μια κρίση.
  • Η σημασία της παιδαγωγικής έρευνας στη διαχείριση κρίσεων.
  • Διαχείριση κρίσεων και μαθήτριες/τές με ειδικές ανάγκες.
  • Προγράμματα διαχείρισης κρίσεων με τη συμμετοχή της οικογένειας, της τοπικής κοινότητας και άλλων υποστηρικτικών φορέων.
  • Ενδοσχολικά και διασχολικά πρωτόκολλα διαχείρισης κρίσεων.
  • Η διαχείριση κρίσεων σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.

  • Πρακτικές επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου και οικογένειας.
  • Η οικογένεια ως φορέας κοινωνικοποίησης και άτυπου μαθησιακού περιβάλλοντος.
  • Οικοδόμηση συνεργασιών και στρατηγικές επικοινωνίας σχολείου – οικογένειας.
  • Ο ρόλος της διοίκησης στην ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας σχολείου και οικογένειας.
  • Προγράμματα συνεκπαίδευσης σχολείου και οικογένειας.
  • Οικογένεια και σχολείο σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
  • Η έμφυλη διάσταση στις σχέσεις οικογένειας και σχολείου.

  • Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική: Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές, παραδείγματα και προτάσεις.
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα αντιμετώπισης των φαινομένων ενδοσχολικής βίας και σχολικού εκφοβισμού.
  • Καινοτόμες και σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές καλλιέργειας του σχολικού κλίματος.
  • Καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων επικοινωνίας στη σχολική τάξη ως παράγοντας βελτίωσης του σχολικού κλίματος.
  • Βιωματική μάθηση και σχολικό κλίμα.
  • Ταυτότητες, ετερότητες και η διαχείρισή τους στη σχολική τάξη.
  • Η σχολική τάξη ως πυρήνας καλλιέργειας του σχολικού κλίματος.
  • Προγράμματα μετάβασης και υποστήριξη του σχολικού κλίματος σε διαφορετικές σχολικές βαθμίδες.

  • Σχολείο, φορέας κοινωνικοποίησης και διαχείρισης της ετερότητας
  • Η ψυχική ανθεκτικότητα μαθητριών/τών και εκπαιδευτικών ως παράγοντας ανάπτυξης αποτελεσματικού σχολικού κλίματος.
  • Κοινωνική ένταξη και διαπολιτισμικότητα.
  • Παιδαγωγικός ανασχεδιασμός του σχολικού χώρου ως παράγοντας βελτίωσης του σχολικού κλίματος.
  • Άτυπες και μη τυπικές μορφές βελτίωσης του σχολικού κλίματος.
  • Η τέχνη και ο πολιτισμός ως παράγοντες ανάπτυξης του σχολικού κλίματος.
  • Εκπαιδευτική έρευνα και σχολικό κλίμα.
  • Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και σχολικό κλίμα.
  • Επιμορφωτικές πρακτικές βελτίωσης του σχολικού κλίματος.
  • Ψηφιακός κόσμος, διαδίκτυο και ΤΠΕ στη βελτίωση του σχολικού κλίματος.
  • Ερευνητικές διαδικασίες αξιολόγησης και αποτίμησης του σχολικού κλίματος.
  • Θεσμός του σχολείου: νέες προκλήσεις και προοπτικές.